Hovorca spoločnosti Aleš Ondrůj poznamenal, že hromadné prepúšťanie
zamestnancov má jasný zákonný postup. Musí sa najprv prerokovať so
zamestnancami, potom oficiálne nahlásiť na úrad práce a až po 30 dňoch,
pokiaľ úrad práce nestanoví inak, môže začať plynúť výpovedná lehota.
"RegioJet opakovane žiadal ministerstvo dopravy, aby rozhodlo
najneskôr do 15. septembra. Opakovane upozorňoval na to, že po tomto
termíne musí začať s krokmi, ktoré vyžaduje zákon v súvislosti s
ukončením prevádzky a nebude už možné garantovať ďalšie zaistenie
prevádzky," zdôraznil Ondrůj.
Podotkol, že rezort dopravy dodnes žiadne rozhodnutie neprijal a nie je
jasné, ako bude na tejto trase od 13. decembra zabezpečená doprava. "Kritická
situácia na trase Bratislava - Komárno vznikla preto, že ministerstvo
sa oneskorilo vo všetkých termínoch, ktoré sa týkali súťaže na nového
dopravcu po ukončení zmluvy s RegioJetom. Termín ukončenia zmluvy je
pritom známy desať rokov," dodal hovorca.
Skonštatoval, že súťaž bola ministerstvom dopravy vyhlásená neskoro,
podmienky boli nastavené tak, že žiadny z dopravcov sa do nej nemohol
prihlásiť a po jej neúspechu ministerstvo doposiaľ nerozhodlo o ďalšom
postupe.
RegioJet je podľa hovorcu pripravený urobiť maximum pre riešenie ďalšieho postupu. "Sme
pripravení koordinovať kroky s dopravcom, ktorý bude na trati jazdiť od
13. decembra, a to vrátane dohody o prevzatí trás, o koordinácii
postupu voči zamestnancom, či prípadnom využití vhodného vozového parku,
ako sú napríklad poschodové súpravy, bez ktorých nie je možné zaistiť
dostatočnú kapacitu najmä na ranných špičkových spojoch," priblížil Ondrůj.
Vzniknutá situácia podľa dopravcu vnáša neistotu do veľa oblastí – okrem
cestujúcich a zamestnancov ide napríklad o využívanie cestovných
dokladov Bratislavskej integrovanej dopravy, celkovú prepravnú kapacitu,
keďže v rannej špičke prepravujú vlaky viac ako 700 cestujúcich na
jeden vlak, či výšku dotácií, ktorú štát bude za riešenie v tejto
krízovej situácii platiť.